Starfield, Indiana Jones ve daha birçok Xbox’a özel oyun PlayStation için gün sayıyor
Microsoft, geçtiğimiz dönemde çok sayıda oyun üreticisini ve yayıncısını bünyesine katarak dev bir oyun şirketine dönüştü. Bunun da etkisiyle Xbox oyun ekosistemini geliştirmeye devam ediyor. Öyle ki Skyrim ve Fallout’un üreticisi Bethesda,Yıllardır beklenen yeni oyun 2023’te Yıldız AlanıOyun, çıktığı gün GamePass sistemi üzerinden Xbox ve PC oyuncularının kullanımına da sunuldu. özgürOlarak sunuldu.
Şirket elbette sahibi olduğu üreticilerin geliştirdiği oyunların rakip Playstation sistemlerinde oynanmasını istemiyordu ve bu oyunlar büyük ölçüde Xbox/PC ekosistemi içerisinde kaldı. Ama artık bu dönem sona eriyor gibi görünüyor.
Microsoft’un yakın zamanda Bethesda ile duyurduğu işbirliği Indiana Jones ve Büyük DöngüYakında Starfield, Sea of Thieves ve Hi-Fi Rush’ın da aralarında bulunduğu Microsoft oyun ekosistemine dahil olan Bethesda oyunlarının Playstation oyuncularının kullanımına sunulduğunu göreceğiz.
Starfield, yalnızca iki hafta içinde 6 Eylül 2023’te Xbox Series X|S konsollarında ve PC’de çıkıyor. 10 milyon oyuncuKazandı ve geliştiricinin şimdiye kadarki en çok satan oyunu oldu.
Her ne kadar oyun daha sonra Starfield için yaratılan yüksek beklentiler nedeniyle hayal kırıklığı yaratsa da oldukça zengin ve derin bir oyun olduğu inkar edilemez. Microsoft’tan sızdırılan bilgilere göre bir süre sonra oyunun ilk genişletme paketi yayınlandı. oyun istasyonuversiyonunun da satışa sunulması bekleniyor.
Henüz net bir çıkış tarihi olmasa da PS oyuncuları 2024’ün sonuna doğru Starfield’a erişebilecek. Ayrıca Microsoft, Bethesda’nın devasa RPG’sinin Playstation’a sorunsuz bir şekilde aktarılmasına yardımcı olmak için şimdiden PlayStation 5 geliştirici kitlerini satın almaya başladı. Bu yatırımlar yakın gelecekte Playstation ekosistemine başka oyunların da gireceğini gösteriyor.
Peki Microsoft neden rakip oyun ekosisteminin müşterilerini memnun etmekte zorlanıyor?
Aslına bakılırsa Microsoft yöneticileri bu girişimden pek de memnun değil. Ama bunun bir zorunluluk olduğunu kabul etmiş görünüyorlar çünkü Sony’nin devasa PlayStation oyuncu tabanındanAvantajlardan yararlanarak oyun şirketlerinin gelirlerini artırmak zorundalar.
Bildiğiniz gibi oyun pazarında rekabet çok arttı ve taşınabilir oyunların yanı sıra ücretsiz oyunlar da büyük önem kazanırken oyuncu kitlesi artık zamanlarının çoğunu farklı oyunlara harcayarak oyun/eğlence tüketimine doymuş durumda. . Dolayısıyla dev AAA şirketleri artık devasa oyun üretim ve işletme giderleri karşılığında onları tatmin edecek. Büyük gelir elde etmekte zorlanıyorlar . Yani Xbox ekosistemindeki oyuncular artık Microsoft’u tatmin etmiyor ve gözünü PS ekosistemine dikmiş gibi görünüyor.
Öte yandan Bethesda’nın Indiana Jones ve Great Circle’ın PlayStation 5 portu üzerinde çalışmalara başladığı vurgulanıyor. Kaynaklara göre MachineGames’in geliştirdiği üçüncü şahıs macera oyunu şu anda sadece Xbox konsolu ve PC versiyonları için hazırlanıyor ancak Bethesda tarafından Sony konsolları için de hazırlanıyor. Bu oyunun PlayStation versiyonunun Xbox ve PC versiyonlarından aylar sonra çıkacağının altı çiziliyor çünkü Xbox oyuncularına en azından kendi platformlarında zaman avantajı sağlanması planlanıyor. Aksi takdirde Xbox ekosisteminde kalmanın hiçbir avantajı olmayacaktır.
Microsoft ne yapıyor?
Bu arada geleceğe dair bir not düşelim. Microsoft, tarihi boyunca farklı “ekosistemlere” bu şekilde erişmiştir. yavaş yavaş sızdırıldı ve ardından bu platformu/ekosistemi satın aldı. Şirket 90’lı yılların sonlarında oyun pazarına bu şekilde girdi. Nokia’yabu formda sızdırıldı Github Bu şekilde elde etti. Yani şu anda imkansız gibi görünse de bir süre sonra Microsoft’un Playstation’ı satın aldığını duyarsanız, şaşırmayın.