Ekonomi

Tesla, Autopilot kullanımı ve güvenliği konusunda yasal incelemeyle karşı karşıya

Tesla, 18 Mart haftasında görülecek duruşmada, Autopilot sistemiyle ilgili yeni bir dizi yasal zorlukla karşı karşıya kalacak. Dava, Mart 2018’de San Francisco yakınlarında meydana gelen ve Apple mühendisi Walter Huang’ın ölümüyle sonuçlanan ölümcül bir kazaya odaklanıyor.

Kaliforniya’daki haksız ölüm davasında davacılar, Tesla’nın o zamanki başkanı Jon McNeill’in bir e-postasını kanıt olarak kullanarak, Tesla’nın sürücülerin Autopilot kullanırken yolu izleme talimatlarına uymayabileceğinin farkında olup olmadığını sorguluyor.

McNeill’in 25 Mart 2016 tarihli e-postası, Autopilot ile o kadar rahat hale geldiğini ve diğer görevlere daldığı için çıkışları kaçırdığını ortaya koydu. Davacılar bunun Tesla’nın sürücünün dikkatsizliği ile ilgili riskleri bildiğini gösterdiğini savunuyor. Önceki duruşmalarda Tesla, ilgili sürücülerin dikkatlerini korumak için şirketin rehberliğini takip etmediklerini belirterek pozisyonunu başarıyla savundu.

Bazı sürüş görevlerini yerine getirebilen Autopilot sistemi, Tesla’nın talimatlarına göre hala “tamamen dikkatli bir sürücü” gerektiriyor. Ancak San Jose’deki dava, Tesla’nın 2018’deki kazadan önce acil durumlarda sürücülerin kontrolü Autopilot’tan nasıl geri alabileceklerini araştırıp araştırmadığını inceleyecek. İfade tutanakları, Tesla tanıklarının şirketin bu konuyu kazadan sonrasına kadar incelemediğini ve sadece 2021’de kameralı bir sürücü izleme sistemi uyguladığını itiraf ettiklerini gösteriyor.

Tesla, Huang’ın aracının bir otoyol bariyerine çarpmasından hemen önce bir video oyunu oynayarak Autopilot’u kötüye kullandığını iddia ediyor. Bununla birlikte, davacılar Tesla’nın sürücü davranışını anlaması ve kullanıcıları sistemin sınırlamalarından korumak için aldığı önlemler hakkında endişelerini dile getiriyorlar.

Bu davanın sonucu, Autopilot konusunda sekizi ölümle sonuçlanan en az bir düzine davayla karşı karşıya olan Tesla’yı önemli ölçüde etkileyebilir. Hukuk uzmanları, Tesla’nın Autopilot’un öngörülebilir kötüye kullanımı hakkındaki bilgisinin davada kritik bir faktör olabileceğini öne sürüyor.

ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi, Autopilot ile ilgili çok sayıda kazayı araştırdı ve sürücü izleme sistemlerinde iyileştirmeler yapılmasını tavsiye etti. Tesla, araç otonomisi konusundaki iddiaları nedeniyle incelemeye tabi tutuldu ve ayrıca sürücü destek sistemleriyle ilgili federal bir ceza soruşturması altında.

Bu zorluklara rağmen Tesla, Autopilot ve Tam Kendi Kendine Sürüş özelliklerini pazarlamaya devam ediyor ve ikincisi şehir sokakları için ek otomatik yetenekler sunuyor. Şirket sürücü dikkatinin gerekliliğini kabul ediyor ve Aralık ayındaki bir geri çağırmanın ardından sürücü izleme sistemlerini geliştirmek için adımlar attı.

Duruşma, Tesla’nın 2018 kazasındaki sorumluluğunun kapsamını belirlemek için her iki tarafın kanıtlarını ve argümanlarını inceleyecek. Tesla dava hakkında yorum yapmadı ve o zamandan beri şirketten ayrılan McNeill ve Anderson da ifade vermedi. Mahkeme jüri üyelerine hangi kanıtların sunulacağına henüz karar vermedi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

korganajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu