Ekonomi

Marketlerde indirim kampanyası yayılıyor

Birol BOZKURT

Enflasyonla eforu azaltma kampanyası yerel piyasalarda yayılıyor. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Ömer Düzgün, “İndirimlerimiz devam ediyor. Yerel zincirlerde yaptığımız indirimler dışında özellikle dayanıklı gıda grubu ürünler, temizlik ürünleri, mutfak araç ve gereçlerinde zam yapmama kararı aldık.”

Ocak ayı boyunca ŞOK Marketler’de satılan 1.000 adet temel ürünün fiyatını kendi bünyelerinde sabitlediklerini açıklayan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker’in seferberlik daveti, perakende sektöründe indirim kampanyalarının fitilini ateşledi. Gıda perakende sektörünün yanı sıra yerel market zincirlerinin de lokomotif oyuncuları Migros ve CarrefourSA, enflasyonla mücadele çabasını desteklemek için yüzlerce ürün kümesinde yüzde 50’ye varan indirim ve sabit fiyat kararı aldı. Tüm piyasalarda peş peşe uygulanmaya başlayan kampanyaların enflasyonun düşmesine katkı sağlaması bekleniyor.

Perakendeciler harekete geçiyor

Perakendeciler Federasyonu İstanbul Başkanı Faruk Güzeldere, Erzurum’da yaptıkları toplantıda konuyu görüştüklerini söyledi. 5 bin 500’e yakın marketi temsil ettiklerini belirten Güzeldere, bakliyat, un, makarna, temizlik malzemeleri ve hijyenik ürünler kategorilerinde indirimlere yer vereceklerini vurguladı.

“Piyasalar iskonto yarışına girdi”

Perakende segmentinde rekabetin şimdiden gelişen bir refleks olduğunu söyleyen Onur Market Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi, yılbaşına büyük bir indirim kampanyasıyla gittiklerini açıkladı. İstanbul, Trakya Bölgesi ve Bursa’da 160 şubede 4 bin barkodlu üründe indirime gittiklerini bildiren Tüfekçi, “İndirimleri her zaman politikası olarak gündeminde tutan bir kurumuz. 5’ten 5’e varan indirimler yapacağız. Ocak ayında belirlediğimiz ürün gruplarında yüzde 40’a çıktı.” yaptı.

“Tüm desteğimizi halkımıza sunacağız”

İTO Perakende Komitesi Başkanı ve Happy Center CEO’su Yavuz Altun, zincir marketler olarak fiyat indirimine gittiklerini açıkladı. Altun, yeni yılla birlikte enflasyonun hızla düşmesini beklediklerini söyledi. Aynı zamanda İstanbul Ticaret Odası Perakende Komisyonu Başkanı ve Milletvekili olan Altun, “Enflasyondaki düşüşe paralel olarak perakende fiyatları da düşecek. Zincir mağazalarla görüştüm hepsi fiyatların düşeceğini onayladılar.” .Sektör olarak halkımıza verebileceğimiz her türlü desteği sunacağız.”

Tüm çalışmalara yansıyacaktır.

Happy Center Marketler olarak gıda ve gıda dışı ürünlerde de indirime gittiklerini belirten Altun, şunları kaydetti: “Yeni yılla birlikte gıda ve gıda dışı ürünlerin etiket fiyatlarını yüzde 10-20 oranında düşürdük. Gelecekte arza bağlı olarak et ve süt ürünlerinde indirimler Enflasyonist Etkisi azaldıkça bu indirimleri başta gıda olmak üzere tüm ürünlere yansıtmak istiyoruz.”

Üreticilere davet: Marketlere artımlı listeler göndermeyin

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Ömer Düzgün, federasyon olarak 14 perakende birliği, 5 bin 500 şube ve 100 bini aşkın çalışanla hizmet verdiklerini söyledi. “Yerli işletmecilerimiz yani biz bildiğiniz gibi büyük bir rekabet girdabında kürek çekiyoruz” diyen Doğru, şöyle devam etti: “Mevcut ekonomik koşullarda ve rekabet ortamında fiyat artırma lüksümüz olamaz. Yerel zincirler devam ediyor dün olduğu gibi her gün yüzlerce farklı eserde indirim yapmak ve yapmaya da devam edecek.İşi artıran pazar olarak gösteriliyor, böyle bir algı var ama karşı karşıya gelmek istemiyoruz. Burada üretici, tedarikçi, lojistik ve genel tüketim ortada değerlendirilmeli.Hedefimiz enflasyonun düşürülmesine katkı sağlamaksa bu zincirin her halkası sorumluluk almalı.Farkına baktığımızda ÜFE-TÜFE ortasında üreticilere bir çağrı yapmak istiyoruz. Lütfen piyasaları bir süre daha zor durumda bırakmayın. Mümkünse bize ek işler ve listeler göndermeyin.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu